tisdag 15 december 2009

Lindström <3 Malmsten = SANT



Har firat lucia. Köpt mig en alldeles egen julklapp. Och kommit på knepet. Man tänder massa ljus, spelar smörig julmusik, smuttar på glögg och blundar för alla dammråttor.

Nu till min alldeles speciella julklapp. Hade hittat en så fin kudde i bloggvärldens mest kreativa vrå. Hos Karin Lindströms BLOPPIS


DEN vore snygg i retrosoffan designad Carl Malmsten (ett blocket-fynd). Brukar alltid tänka när jag ser något snyggt; "En så´n kan jag göra själv..." Fast i nio fall av tio GÖR jag det aldrig. Så nu slog jag till och köpte något som någon annan gjort FÄRDIGT. Visst blev den fin!?

OCH kolla vad hon skickade med som BONUS.

En broderad mini-linnekudde fylld med julkryddor.

Nu har jag fått min önskeklapp. Nu önskar jag mig bara ett LOV, snälla barn och en vit jul.

4 kommentarer:

gamlamejeriet sa...

Verkligen en fin kudde du hittat. Ska titta in på den sidan, strax.
Sen tyckte jag det var så kul när du skrev att du vill göra allt snyggt själv, för jag tänker nämligen precis likadant. Och nästan aldrig hinner man göra det... Därför känns det ltie som en tröst att veta att jag inte är ensam...

Sen hoppas jag att många läser ditt fönsterinlägg, för då kankse man kommer på bättre tankar om man är i förnsterbytartagen. Vi gjorde ju tom nya fönster med lösa innanfönster. Och givetvis har vi munblåst glas, för det är det vackraste!

Annika sa...

Kudde var ju kanonfin i din soffa... har varit inne okollat hos henne flera gånger o sett massor av vackert.... o visst svarade du på mejlet.... funderar fortfarande o ä inne på såna mellanled det finns till att hänga ljuslyktor i nu... med en märla i taket...ja du kanske förstår..:) ja lov är det snart men jag har haft semester nu sen början av december o fram te julaftons´kväll... sköööönt.... kanske kommer ja en tur pålördag för ajg behöver mer trådkrokar te taket... har massor av grejer som vill upp...:) Kram o snöboll... Annika

färgtrappan sa...

Hej! Fin kudde å fräck soffa.
De där lovikkakrukorna var riktigt kul oxå, var kommer de ifrån?

Ha det gott!

Kamomilla sa...

Härligt, den passar så bra där!