tisdag 28 april 2009

Ny butik

Att målningssäsongen börjar på allvar är väl ett vårtecken. Förra lördagen besökte jag OVOLINS nya butik i Örebro, och där finns inte bara färg att köpa. Där finns inredning, inspiration och härlig miljö!





Skönt ljus-varm-grå tempera på väggen (9-612), lite mörkare på foder (9-615), och ännu mörkare på dörr (9-616). Och jag gillade den rostiga gubben och gumman på toadörren...

En svart taklampa.

Gammalt slagbord och stolar målade i olika färgställningar, skapar miljö!

Jättefin schablonmålning. Och kolla in "taklisten"- en gammal hässje-stör...

Dörren in i 100% grön umbra. Foder runt omkring i 25% grön umbra. Falu ljus på fasaden.
I butiken kan man också se olika tidsperioder i olika små "hörn". Karin och Leif på Ovolin har skapat en jättehärlig butik, åk dit om ni bor i närheten. Full av inspiration åkte jag hem till min egen MINIMALA vrå...

14 kommentarer:

Granne med Selma sa...

Som att komma in i tomtens julverkstad för ett barn kan jag tro....

Trevlig Valborg!
Kram Sussie

Kamomilla sa...

Vilket ställe!! Det skulle vara roligt att besöka.

Inspiration i vitt sa...

Jasså har dom flyttat nu, tråkigt för mig för nu får jag så långt. Gillar deras färg och har målat mycket med den i mina dagar. Kanske jag kommer dit där det ligger nu, ser mysigt ut.
Kram på dig/Ingela.

Maria renoverar sa...

Hej!
Men oj vad häftigt. Och Örebro som ligger så nära. Dit MÅSTE jag åka. Tack för tipset!
Kram MARIA

Kristall & Pynt sa...

Jag gillar din blogg den är så hemtrevlig. Fint med ocragult på dörrarna, vi ska måla om våra dörrar i ocragult nu i sommar.
Ha det gott

Viola_T sa...

Så fint det ser ut. Inspirerande! Fördelen med att bo i mellersta och södra Sverige måste vara närheten till idégivande byggnadsvårdsbutiker... för övrigt är norra delarna av landet helt okej.

n o r d i n g å r d e n sa...

Underbar butik men ditt hem och hus är ju bara för vackert med, jag älskar din entree med vackra gula dörrar! Mari.

Cattis sa...

Så fint. Förstår att du gillar butiken och miljön :-)

Målargården sa...

Alltid så himlans roligt med nyöppnade butiker. Många fina inspirerande bilder. Har en fråga till dig och andra byggnadsvårdare på min blogg. Vore jättekul om du kan ge mig några tips./ Kram Eva-Mari

Annika sa...

Tycker du har en alldeles lagom liten mysig butik jag..... kram Annika

Unknown sa...

Hej; Trillade in här på din blogg och fann ett mysigt ställe. Så fint du har det. Vilket ställe i Örebro, Skulle va roligt att komma dit och se vad de har.
Ha de
Maria

Huset vid ån sa...

Åh, vad fint! hur kan jag ha missat det...Jag som bor utanför örebro o älskar den lantliga stilen! Tack för tipset! Kram Therese

Anna sa...

Hallå! Ville bara tacka för mycket bra inspiration. Sitter o surfar runt på falu rödfärg och gulockra och hamnade HÄR!! Love your stile! Och som jag alltid brukar säga, vi tycker ofta till om saker utan att vederbörande får ta del av smickret...så - skickar lite uppskattning! Tack igen/Anna

Anna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.