lördag 8 november 2008

Sanningar!

Adventsstjärna från Arvika konsthantverk.
Läste någonstans att en sanning håller idag i högst sex månader. Sedan har utvecklingen gått framåt och det som var en sanning är plötsligt inte sant längre...

Det kan ju vara trösterikt när man fått utmaningen att skriva sju sanningar om sig själv.

Fick utmaningen av "Kallholmen-flickorna"
De formger ûbervackra möbler där ute på ett skär i bottenhavet(?!).
Läs deras vackra och kanske framförallt roliga blogg.

Ni kan säkert reglerna:
Länka till den som utmanat dej och sätt in dessa regler på din blogg. Berätta 7 saker om dig själv alldagliga som knasiga. Utmana 7 stycken bloggare i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
1. Mitt intresse för hus och inredning startade nog när vi på mellanstadiet åkte på studieresa till Carl Larssons Sundborn . Jag blev helt betagen i Sundborn, det minns jag. TACK Siv och Börje, lärarparet som tog med oss ganska otacksamma, suckande skolbarn.

(Som lärare vet jag att man får "cred" för sitt arbete ibland TIO-FEMTON år efteråt. Förlåt att vi suckade så Siv o Börje. Vi tyckte faktiskt det var kul. Nu förstår jag vilka eldsjälar ni var!!!)

2. Är en lärare som nu startat eget företag.

3. Älskar att sjunga. Gärna i kör.

4. Har alldeles för många intressen. mycket är roligt.
5. Gråter alltid till "Greys anatomy"... vemod, vemod (kanske ännu mer i förra säsongen). Gråter också ALLTID när någon vinner något på tv (kan vara allt från frågesport till OS-guld...)

6. Tycker sådana här utmaningar är läskiga.

7. Är beroende av mörk choklad. "GI-gurun" Paulun har ju sagt att TRE bitar om dagen är bara bra. Jag letar just nu STORA bitar.

Det var ju inte så farligt. Men så skulle man skicka vidare till sju andra bloggar. Jag har lite dålig koll på vem som redan antagit utmaningen.

Jag börjar att skicka den till bloggen Lyckohem. Bloggerskan är en äkta byggnadsantikvarie. Här kan ni lära Er mycket om hus, och inte minst färger. Hon ska snart bli mamma också! Av Pernilla har jag också fått en fin utmärkelse.








Lundagård, Karin Lindström, Kullan-Pullan, me and Alice, Vardagsrummet samt med utsikt över sjön, är alla bloggar som jag med nöje läser. OM ni vill har lust, ork och tid får ni anta utmaningen att berätta sju sanningar om Er själva.

Enkel porslinslamphållare med tvinnad sladd. Läs mer på Nyhems byggnadsvård.

6 kommentarer:

Annika sa...

Jisses en utmaning.... kommer nog i morrn eller på fredag... idag är huvvet lite segt.... jobbar.... o vilken underbar stjärna du hittat på favvobutiken min då.... häftig.... nu ska det käkas lite pizza här på Nytomta....:) skönt att slippa laga mat ibland...:) Kram Annika

Viveka i Bläckhornet sa...

Så kul att läsa om dig :)
Tyckte det lät alldeles förträffligt bra att sanningen bara räcker ett halvår...

Lallis - liv och leverne sa...

Men vad kul att läsa:)
Ha en fin helg som kommmer.
Kram Lallis

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Den stjärnan var riktigt fin.
Kul o läsa lite mer om dig =)

Ha det gott. Kram Pirre

linnea-maria sa...

Häftig adventsstjärna! Det är fint med gammaldags elektricitet. Vi försökte få våran elektriker att montera tillbaks bakelitkontakterna men det var lönlöst :(
/linnea-maria

n o r d i n g å r d e n sa...

Häftig julstjärna men ert hus är ju bara för vackert! Mari.