lördag 1 augusti 2009

Solig lördag!


Butiken alltså. Den flyttar hem till vår "lillstuga". Och vi hann inte allt vi tänkt, men väldigt mycket.

Verandan ska få ett räcke.


Fann en gammal galvad hängränna som passade perfekt till det nya enkupiga lerteglet.

Emaljskylt och sopkvast uppe!Pärlsponten målad med linoljefärg, 30% grön umbra. Falu ljus på stolpar. Den FULA dörren blev guldockra-målad och fick en ny krönlist målad i 2502-Y.

Nu är jag så trött efter allt målande. Men nöjd. Hoppas kunderna nu hittar hit!

6 kommentarer:

♥ Pia... sa...

ÅÅå så läckert det blev..urjusigt..förstår om du öär nöjd...vem vet kanske jag tar en tur uppöver..:)..och önskar dej lycka till på det nya stället..kram..Pia

Kamomilla sa...

ojoj oj så fint det blev!! Och passar så bra med huset..
Ni har varit så duktiga!
Tack för besöket hos mig och ha en skön lördagskväll!
Kamomilla

Älvgården sa...

Oj vilken förvandling och vilket arbete ni gjort med er lillstuga!

Trevlig helg och lycka till!
/Anna

Annika sa...

Hejsan!!! hann tyvärr inte med en tur till dig idag men det kommer... jag sov en stund o sen var det loppis i Jârnske.... hade lovat att jag skulle dit en tur.... men du har väl mera öppet??? så tid finns... Kram Annika

Bergagårdens Lina sa...

Så fint det blir! Det kommer att bli perfekt som gårdsbutik! Lycka till med "nyöppnandet"!!

Unknown sa...

Åh så ljuvligt det blev!! Lycka till nu! KRAM Petra