torsdag 30 oktober 2008

Höstlov!

Vilket bra lov! Lite kravlöst. En oväntad paus. Man kan göra lite vad man känner för...

Inga måsten. JUL-lov och SPORT-lov, har många mer "måsten", tycker jag.
HÖST-LOV!

Pga. av jobb och annat fick vi vår första lovdag idag. Men visst måste man väl njuta av höstens sista dagar. Innan all JUL-hysteri börjar...

Utflykt i skogen. Tovat sittunderlägg gjort av Vän. Det är också hon som "stylat" bilden.
Ser ni, färgen på termosarna går igen i sittunderlaget...
(Detta är ju dock en "inredningsblogg" Vem säger att man inte kan "inreda ute"...)


Mossan vi plockade hamnade i zinkkärl. En rostig vattenkanna som sällskap.


Och kolla, vilket fint sällskap vi fick sista biten hem. Den här ljuvliga damen går i hagen närmast huset. Hon är nyfiken Hon är av rasen Highland Cattle. En vacker och tålig ko!
Hon har förresten bott på Hem T Går`n. De har bl.a en fin inredningsbutik. Där laddas det upp inför jul nu, tror jag. Besök den!
Så fick ni ändå ett inredningstips till slut.

16 kommentarer:

Kallholmen sa...

Hallå där.
Håller helt med höstlov är härligt.
Vi har utmanat dig på vår blogg hoppas du har lust och tid.
Kram Malin

Hem T Gårn sa...

hej! så himla kul att se wilma igen, så stor hon har blivit. jag ska verkligen börja julstöka nu till veckan när skolan börjar igen. och stort välkommen till oss. maria

Maria - Villa Krutbruket sa...

Mysiga kor :) Jätte fint hus ni har.. //Maria

Majas skafferi sa...

Hej!Julhysterin har redan börjat...
Gick in på Åhlens och skulle kolla om det fanns några Halloween prylar men där var det bara jul så långt ögat kunde se!
Härlig dag verkar ni ha haft i alla fall:)

♥ Pia... sa...

Hej...mmm vad skönt med höstlov..har inte jag..men det är lite lugnare på jobbet ..så på sätt och vis får vi en släng av lovet vi med....vad fint det var det där situnderlägget..ljuvligt i färgen... Och koa var söt:)..Kram..PIA

Anonym sa...

Men gud vilken fin ko! Ursöt med den där långa luggen och milda färgerna. Ser nästan ut lite som en ur-ko. :)

Hösten är verkligen en fantastisk årstid, även om vi nog har mer vinter än höst här uppe. I går sken solen så det alldeles glittrade i all markfrost, en superhärlig dag att vara ute i huset och jobba!

♥ Pia... sa...

Hejsan..ja då blir det till att boka den helgen oxå då..:)..duggar tätt snart med marknaderna..och det gillar jag enormt..Jo "vår" marknad är i Brunskog....helgen 22 och 23 nov..lördagen efter i Rackstads hembygdsgård....sen blir det nog inget mer för min del:)..ha en skön helg..PIA

Lallis - liv och leverne sa...

Både jag och barnen har njutit av denna vecka med höstlov. Vilka fina bilder du visar. :)
Kram Lallis

Målargården sa...

Men så underbart söt hon var "kossan". Ser förressten att hon heter Wilma i en komentar från Hem T Gårn. Vilka ögonfransar!
Visst måste vi njuta av lovet men för oss så är det sista idiotrycket med vardagsrummet så strax är det inflyttning...../Kram Eva-Mari

gamlamejeriet sa...

Tack för den härliga höstpromenaden. Sittunderlaget ser väldigt skönt ut och kossan också, men på lite olika vis.

Det finns en award hos mig till dig. Ville bara säga tack för ideerna man får när man besöker din blog. Urmysigt med det här lantlivet, som är så likt vårt eget.

/ Malin

ANETTESHUS.COM sa...

Hei! For en flott blogg du har!! Fant hit via gamla mejeriet. Huset ditt er nyyyydelig!

Jeg linker:)
Klem Anette, Norge

Kullan Pullan sa...

Underbart tovat hjärta!
Kram Paula

Maria - Villa Krutbruket sa...

ja visst är det ett roligt projekt vi har. Så spännande!Du får komma in och kika på bloggen hur det går för oss :)Kram Maria

livet på utanäs sa...

Åh , Heeerre Guuud , det där var den SÖTASTE ko jag har sett i hela mitt liv , man vill ju bara kela med den, åh, så gullig ... tror nästan att jag blir vegetarian ...kan man ha EN ko som husdjur ?...! kanske lite för trångt när man ska sova, en hund , tre katter , en ko och en karl ... Ja, jag skulle aldrig kunna skilja mig från en så fin ko ...Tack för att jag fick se den !
MVH Sussi O

Lilys liv sa...

Hej, tack för tips angående dörren. Har lagt ut två bilder nu så att du kan se det skraltiga eländet!

Annika sa...

JA tack snälla sätt undan en flaska såpa åt mig.... ska nog inte in under veckan tror ja........ skulle vara jättekul o få prova i trappen..... Kram Annika